Корпус текстів Юрія Шевельова (Шереха)
This action may take several minutes for large corpora, please wait.
doc#4 Поетка шукає засобів точних <g/> , тверезих <g/> , непричепурених <g/> , цурається солодкости й дешевого патосу <g/> , не боїться називати речі їхніми іменами — і так виробляє власне поетичне письмо <g/> , якого не поплутаєш ні з чиїм іншим <g/> , хоч воно виразно належить до поезії XX сторіччя <g/> , протиставленої в своєму дещо цинічному виклику романтизмові минулого сторіччя <g/> . </p>
doc#9 Особливо поширилися ці зустрічі <g/> , які з волі чи проти волі <g/> , свідомо чи несвідомо несли на Велику Україну галицькі слова і звороти <g/> , наголоси і навіть вимову <g/> , з початком XX ст <g/> .
doc#15 Мета її значно вужча <g/> : на матеріялі української літературної мови XIX і XX століття намітити деякі шляхи творення називних речень <g/> , звернути увагу на деякі особливості вживання називних речень у сучасній літературній мові і тим підготувати ґрунт для дальшого розв'язання проблеми <g/> .
doc#15 В белетристиці він особливо посилився з початку XX сторіччя ( <g/> напр <g/> .
doc#16 І тут донцовщина займає своє законне місце в ряду тих ідеологічних систем XX сторіччя <g/> , які своєю суттю мали якраз <g/> , спершися на інстинкти « <g/> черні <g/> » <g/> , використати їх для своїх потреб <g/> , систем <g/> , які <g/> , розглядаючи психологічно <g/> , були теж виявом потреб « <g/> черні <g/> » <g/> .
doc#16 Рукою Р. О. він пише <g/> : « <g/> Великої праці коштувало витягнути українську політичну думку з того ідеологічного трясовиська <g/> , в якім застав її XX вік <g/> , і надати їй певну доктрину <g/> , мілітантний характер <g/> , організаційні форми <g/> , визначити її " <g/> за <g/> " і " <g/> проти <g/> " <g/> .
doc#18 ( <g/> XX <g/> ) </p><p> Повні туги і жаху <g/>
doc#18 Йому присвячений розділ XX <g/> .
doc#18 На межі XIX і XX сторіч Оскар Вайлд і інші впровадили те <g/> , що пізніше конструктивісти охристили терміном « <g/> льокальне порівняння <g/> » <g/> : порівняння <g/> , чий другий член узятий з оточення <g/> , де відбувається дія <g/> .
doc#19 Значить <g/> , припав він до смаку тим « <g/> культурникам <g/> » <g/> , що тоді такі впливові були ( <g/> чи аж не до двадцятих років XX століття <g/> ?
doc#19 <p> Створений образ такий виразний і такий Гротесковий <g/> , що міг би на нього позаздрити який небудь « <g/> лівий <g/> » поет XX століття <g/> .
doc#19 У цьому мистецтві трагікомічного гротеску <g/> , сміху з трагічним підґрунтям <g/> , де старі традиції бароккового репаного козацького гумору й котляревщини переростають у макабрично-конденсований гумор експресіонізму <g/> , Мова випередив свій час і де в чому є близький до мистецтва XX сторіччя <g/> , якимись рисочками нагадуючи театр Миколи Куліша і торуючи йому шлях <g/> . </p>
doc#22 <p> Проблема безґрунтянства — це <g/> , може <g/> , найхарактеристичніша проблема XX сторіччя <g/> , а проблеми техніки і атомової бомби — це тільки зовнішні прояви все тієї ж проблеми безґрунтянства <g/> .
doc#22 Не вірять навіть у тих країнах <g/> , які ще не зачеплені безпосередньо вітрами XX сторіччя <g/> : швайцарці <g/> , шведи і ірляндці теж живуть сьогоднішнім днем і думають про одне <g/> : коли наша черга <g/> ? </p>
doc#22 Вони прийшли з XX сторіччям і здійснюють свою програму тепер <g/> .
doc#22 І тим самим він стає конфліктом всього XX сторіччя <g/> : конфліктом між ґрунтом і безґрунтянством <g/> . </p>
doc#24 Сучасна <g/> , XX сторіччя <g/> , містерія з інтерлюдіями <g/> .
doc#28 Шукати тут одного логічного змісту було б такою ж недоречністю <g/> , як та <g/> , що її виявив на початку XX сторіччя якийсь петербурзький добродій <g/> , що <g/> , не розумівши символістичної поезії Ол <g/> .
doc#28 Чи вдалося йому у XX сторіччі <g/> , в роки бурхливих революційних подій і пореволюційної задушливої дійсности осягнути того ідеалу спокійної гармонійности <g/> , що ввижається ним в античній поезії <g/> ?
doc#28 Для цих юнаків XX століття він знайшов тільки такі епітети <g/> , як <g/>